Problem z dostępem do różnych leków wywołał ogromne zamieszanie wśród pacjentów. Gdzie szukać informacji, czy produkt leczniczy, którego potrzebujemy, jest dostępny?
Reklama:
Jeśli nie masz pewności, czy lek, który zażywasz, jest dostępny w aptece, możesz:
- skorzystać z aplikacji internetowej pozwalającej na przeszukanie baz danych i wskazanie, czy w aptekach znajdujących się pod wskazaną lokalizacją dostępny jest pożądany lek,
- zadzwonić do apteki i poprosić o zweryfikowanie dostępności leku bądź poprosić o zweryfikowanie dostępności w hurtowni farmaceutyczej,
- skorzystać z infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia, gdzie dzwoniąc pod numer 800 190 590, można uzyskać informację na temat dostępności wybranych leków. Pracownicy infolinii udzielają informacji wyłącznie o dostępności leków, nie o ich dawkowaniu czy zamiennikach. Konsultanci nie prowadzą również rezerwacji produktów leczniczych,
- listę produktów leczniczych, których brakuje obecnie na rynku, można zweryfikować na stronie Ministerstwa Zdrowia.