26 października rozpoczął się kolejny etap ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Mam SM”, w ramach której studenci medycyny będą mieli szansę poznania rzeczywistości chorych na stwardnienie rozsiane. Inicjatywa adresowana jest bezpośrednio do przyszłych lekarzy, aby mogli doświadczyć, z jakimi problemami zmagają się chorzy na SM.
„Po raz kolejny z kampanią ‘Mam SM’ chcemy dotrzeć do studentów medycyny, którzy po rozpoczęciu praktyki lekarskiej będą mieli styczność z chorymi na SM. Ważne jest, aby wówczas wiedzieli, jak rozmawiać o chorobie. Dlatego nieodłącznym elementem kampanii jest symulacja MamSM, która pozwala zrozumieć objawy choroby i codzienne trudności,
z jakimi mają do czynienia chorzy na SM” - mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii.
Akcje Mam SM umożliwiają młodym ludziom zgłębienie wiedzy o stwardnieniu rozsianym
w inny niż naukowy sposób. „Dzięki symulacji MamSM studenci mogą „poczuć” świat zmysłami chorego, co pozwoli im w przyszłości lepiej zrozumieć pacjentów, a także ułatwi ich kontakt rodzinami i bliskimi” – mówi Izabela Czarnecka, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, które wspiera kampanię „Mam SM”.
Podczas pierwszego etapu kampanii edukacyjnej „Mam SM”, odbywającego się wiosną 2010 r. akcje edukacyjne obrazujące problematykę stwardnienia rozsianego przeprowadzono na uniwersytetach medycznych w Warszawie, Poznaniu, Białymstoku, Krakowie i Lublinie. Wszystkie cieszyły się dużą popularnością oraz uznaniem wśród studentów. Stoiska komputerowe z symulacją MamSM odwiedziło ponad 1000 osób. Podczas całej kampanii rozdano setki broszur i ulotek na temat stwardnienia rozsianego oraz działalności Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, a także płyty z symulacją MamSM. Duże zainteresowanie akcjami wpłynęło na podjęcie decyzji o kontynuacji kampanii na kolejnych
5 uczelniach kształcących przyszłych lekarzy.